Boomblauwtje

Afgelopen zondagmiddag kreeg ik een bezoekje, van een Boomblauwtje (Celastrina argiolus) in onze tuin. Ze was best heel fladderig… ze vloog van de ene plant naar de andere plant. Als ik dacht nu kan ik een foto van haar maken… dan had ik het mis, dus bleef ik haar maar een tijdje volgen. Ik zag dat ze eitjes aan het afzetten was en dat deed ze het liefst op de jong nog niet bloeiende bloemknoppen van de Grote kattestaart (Lythrum salicaria). Vandaar natuurlijk dat ze ook zo druk was. Op het laatst ging ze nog even op de Verbena zitten, om een beetje bij te tanken, ik kon nog een paar foto’s van haar maken. Toen vloog ze een plant in en ging daar op een blad, onderin zitten… even uitrusten in het zonnetje en begon zich uitgebreid te poetsen… ze was blijkbaar klaar met haar taak. Daarna vloog ze weg, over de omheining heen en ik heb haar niet meer teruggezien. Het was een zeer leuke ontmoeting… 😀

Klik op een foto dan kan je haar in het groot bekijken.

Iedereen bedankt voor alle fijne reacties bij mijn vorige blog !!
Lieve groetjes Anna

 

18 gedachten over “Boomblauwtje

  1. Hoi Anna,
    echt een paar hele mooie foto’s van het boomblauwtje. Ik vind dit blauwtje naast het Icarusblauwtje ook echt heel mooi. Leuk dat je kon zien dat ze aan het eitjes afzetten was. Je hebt er dan ook een mooie serie van kunnen maken.
    Lieve groetjes, Helma

    Geliked door 1 persoon

  2. Zit met open mond te kijken naar de vergroting van deze serie en stuk voor stuk weer juweeltjes!
    Ze fladderen ook hier rond maar zo mooi lukt het mij (nog) niet 😉

    Geliked door 1 persoon

  3. Super, Anna. Dit blauwtje is wel heel aardig voor je geweest. Meestal ren je de hele tuin door en verdwijnen ze over het dak. Prachtig dat je het afzetten van de eitjes hebt kunnen fotograferen.
    Gr Jan W

    Geliked door 1 persoon

  4. Dat moet wel een feestelijke middag geweest zijn met zo’n leuke bezoeker in je tuin. En wat een geluk dat het beestje zo vaak van plek wisselde, want dat heeft jouw een mooie gevarieerde serie opgeleverd.
    Hier staan de kattenstaart en de verbena ook op een prominent plekje bij vijver en terras. Zodra de zon een dezer dagen lekker gaat schijnen, moest ik me daar maar eens tactisch opstellen … 🙂

    Geliked door 1 persoon

  5. heel wat te zien in je tuin Anna

    ook dit boomblauwtje heb je schitterend vastgelegd..

    door de vele regen heb ik tot nu weinig vinders gezien

    laat staan dat deze voor mij zouden poseren

    prettige avond

    Geliked door 1 persoon

Plaats een reactie