Gewone pad – Bufo bufo

Gewone pad - Bufo bufo

De Gewone pad kiest voor overwintering op het land. In het najaar gaan zij op zoek naar een geschikte plaats om te overwinteren. Zij graven meestal een kuiltje onder bladeren, steenhopen., rottend hout. Soms glippen ze  het huis in en verstoppen zich dan zelfs bij mensen in de kelder of in de bijhok enz.

De pad kan zich ook zelf ingraven in losse grond, door een achterwaartse beweging met de achterpoten, die gebruikt worden als schuilplaats gedurende warme of droge perioden en komt pas tevoorschijn bij koele en vochtige omstandigheden, zoals na een regenbui of tijdens vochtige nachten. Alleen na een regenbui kan de gewone pad ook overdag worden aangetroffen.

Iedereen bedankt voor alle fijne reacties en likes bij mijn vorige blog !
Lieve geniet groetjes Anna šŸ¤—

22 gedachten over “Gewone pad – Bufo bufo

  1. Anna ik heb dit blog helemaal gemist en ik heb er weer van genoten.
    Mooi zijn je foto’s van de gewone pad.
    Anna ik hoop dat alles goed met je is ik ben bij je komen kijken omdat ik je
    al een tijd mis en soms is alles ook gewoon teveel dat heb ik ook met
    grote regelmaat.

    Anna heel veel liefs Erica

    Like

  2. Mooie foto’s heb je gemaakt van de gewone pad! Weet je dat ik ze eigenlijk heel eng vind…niet nodig want ze vinden mij waarschijnlijk enger.
    Als ik er een zie ga ik er wel voor door de knieen dat dan weer wel.

    Geliked door 1 persoon

  3. Een schitterende close-up van bufo bufo. Toen ik nog een kind was zat er af en toe wel eens een pad in de aardappel kelder. Ik vond het toen nogal griezelig, nu ben ik door deze wezentjes gefascineerd. En door je bijhorende uitleg weet ik nu waarom ze in de kelder zaten. Lieve groetjes en fijn weekend.

    Geliked door 1 persoon

Plaats een reactie