Vervolg van de Grote wolfspin – Pisaura mirabilis

KLIK op een foto dan kan je haar mooier en in het groot te bekijken.

In één nacht tijd heeft ze een kraamweb gemaakt en haar eicocon kapot gebeten. Dit doet ze zodra ze merkt dat het tijd is voor haar jongen, om uit het eicocon te komen. Zo te zien heeft ze hard gewerkt. Ze blijft nu haar jongen bewaken tot hun tweede vervelling, waarna ze een zelfstandig leven tegemoet gaan.

Dit is een andere Grote wolfspin, die een nest bouwt in het groen van onze Eendagslelie (Hemerocallis). We hebben verschillende nesten van deze zeer mooie Grote wolfspin in onze tuin verspreidt zitten en het blijf ieder jaar weer een zeer fascinerend gebeuren, die ik graag volg. 😀

 

Iedereen weer heel hartelijk bedankt voor alle fijne reacties en likes bij mijn vorige blog !!
Lieve zomerse groetjes Anna 🤗

 

19 gedachten over “Vervolg van de Grote wolfspin – Pisaura mirabilis

  1. Ondanks de naam, vind ik deze spinnen niet zo groot, had ze me groter voorgesteld. Anderzijds gelukkig dat ze niet zo groot zijn, want hoewel ik ze fascinerend vind, krijg ik er ook soms wel kippenvel van… Toch wel enige spinnenfobie :-s Maar de marco’s van deze fascinerende spin zijn wel weer super!
    Fijne weekendgroetjes, Heidi

    Like

  2. Hallo Anna,
    Dank je wel voor je aardige commentaar op mijn blog !
    Wat een schitterende macro foto’s heb je gemaakt !!. Ik vind het aparte van macrofotografie altijd dat je in een hele nieuwe wereld terecht komt.
    Fijn weekend !,
    Els

    Liked by 1 persoon

  3. Prachtige foto’s en leuk om al die kleintjes te zien. Nu ben ik niet bang voor spinnen 🙂 (behalve voor white-tails). Mooi ook om te lezen dat de jongen nog een tijdje beschermt worden door moeders. lieve groetjes, Hanneke

    Liked by 1 persoon

Geef een reactie

