Ik ben lucht

 photo IMG_0781w_zps1vcyv6kg.jpg

Voor sommige ben ik lucht.
Voor sommige ben ik de lucht die alles verbind.
De lucht in dromen en nachtmerries.
Er zit te veel lucht tussen jou en mij,
jammer dat ik het niet op kan zuigen want
jij blaast meer en meer lucht uit.

 photo IMG_0775w_zpsmpjtbmm2.jpg

Ik probeer luchtig te zijn,
positief, vergeven en vergeten
is makkelijker dan het lijkt.
Echt waar, gewoon luchtig.
Is dat wel goed?
Luchtig zijn?
Soms niet..
De lucht die alles, iedereen, bij elkaar houd.

 photo IMG_0759w_zpsvmkqiuw0.jpg

De grote en kleinere momenten in elkaar over laat vloeien.
Ik ben niet ik ben als,
de lucht, de hemel, waar je zo vaak naar kijkt.
Nu een donkere, strakke, blanke pagina lucht.
Vanmorgen was ik zacht roze, soms oranje, soms geel
niet zo vaak geel want dat is alleen in boeken,
een stereotype.

 photo IMG_0783w_zpshr3rl4bt.jpg

Gedicht: Merel12

 

Iedereen bedankt voor alle fijne reacties bij mijn vorige blog !!
Lieve groetjes Anna

 

18 gedachten over “Ik ben lucht

  1. Zo blauw de hemel een zachte tint, de meeuw die zweeft op de wind.
    De zon verhuld ze in haar goud en dat in al haar eenvoud.
    De anderen zoeken haar warmte op, en vliegen nog wat hogerop.
    De duif vliegt waar de zon opkomt, want de morgenstond heeft goud in de mond.
    Geïnspireerd door jouw mooie foto’s, dit kortstondig gedicht.
    Groetjes, Heidi

    Liked by 1 persoon

Geef een reactie

