Winterstilte

18-01 IMG_2029w

De grond is wit, de nevel wit,
De wolken, waar nog sneeuw in zit,
Zijn wit, dat zacht vergrijzelt.
Het fijngetakt geboomte zit
Met witten rijp beijzeld.

18-01 IMG_2002w

De boom houdt zich behoedzaam stil,
Dat niet het minste takgetril
’t Kristallen kunstwerk breke,
De klank zelfs van mijn schreden wil
Zich in de sneeuw versteken.

19-01 IMG_2035w

De grond is wit, de nevel wit,
Wat zwijgend tooverland is dit?
Wat hemel loop ik onder?
Ik vouw de handen en aanbid
Dit grootsche, stille wonder.

Gedicht: Jacqueline E. van der Waals 1868-1922

 

Iedereen bedankt voor alle fijne reacties bij mijn vorige blog !!
Lieve groetjes Anna

17 gedachten over “Winterstilte

  1. Al na de eerste paar woorden herkende ik het gedicht, dat ik vroeger op school leerde. Alleen was ik de naam van de dichter(es) kwijt. Nu weet ik het allemaal weer. Prachtig Anna zoals je de beelden erbij hebt gemaakt. Mijn dag kan niet meer stuk! 🙂
    Fijn weekend, grtjs

    Liked by 1 persoon

Geef een reactie

