De Gelatene

Ik open het raam en laat het najaar binnen,
Het onuitsprekelijke, het van weleer
En van altijd. Als ik één ding begeer
Is het: dit tot het laatst beminnen.

Er was in dit leven niet heel veel te winnen.
Het deert mij niet meer. Heen is elk verweer,
Als men zich op het wereldoude zeer
Van de miljarden voor ons gaat bezinnen.

Jeugd is onrustig zijn en een verdwaasd
Hunkren naar onvergankelijke beminden,
En eenzaamheid is dan gemis en pijn.

Dat is voorbij, zoals het leven haast.
Maar in alleen zijn is nu rust te vinden.
En dan: ’t had zoveel erger kunnen zijn.

Gedicht: J.C. Bloem
Uit de bundel Quiet though sad (1947)

 

KLIK op een foto’s dan kan je ze in het groot bekijken.

Iedereen bedankt voor alle fijne reacties bij mijn vorige blog !!
Lieve groetjes Anna

 

15 gedachten over “De Gelatene

  1. Hoi Anna,
    prachtig foto’s met de gesuikerde randen 🙂
    Ik ben er nog niet op uit geweest dus ik geniet er heerlijk bij jou van.
    Je tekst is ook een hele ware!
    Lieve groetjes, Helma

    Like

Geef een reactie

