Leven in en op de Phlox

In de tuin heb ik een grote pol Phlox paniculata ‘White Admiral’ staan. Deze bloeien van juni en als het goed is tot in september. Ze geurt heerlijk, vooral met en in de avond. Dikkopjes en gamma-uiltjes zijn er gek op, maar nu het iedere keer zo koud is, heb ik ze nog niet kunnen waarnemen. De geur van de bloemen is heerlijk zacht en kruidig, een echte aanrader voor je tuin. Ik heb de afgelopen paar dagen een aantal foto’s gemaakt van de verschillende insecten die deze Phlox bezoeken. Ik stond er eigelijk zelf een beetje versteld van… van de aantal soorten die ik tegen kwam en dan heb ik natuurlijk nog niet alles gezien…
Een kleine greep… 😀

Klik op een foto dan kan je haar in het groot bekijken.

Iedereen weer bedankt voor alle fijne reacties bij mijn vorige blog !!
Lieve groetjes Anna

&nbsp

14 gedachten over “Leven in en op de Phlox

  1. Hoi Anna,
    wat een grappige titel heb je gebruikt hahahahaha… wel heel bijpassend inderdaad 🙂
    De zweefvliegen en andere insecten vind ik prachtig gefotografeerd. Op die spin heb ik het niet zo brrrr…….
    Lieve groetjes, Helma

    Liked by 1 persoon

  2. duidelijk een geliefd bloemetje
    prachtige reeks
    de citroenzweefvlieg is heel erg mooi en die breedsprietwants had ik nog nooit gezien, nu ken ik die ook weer moest ik hem eens tegenkomen 🙂

    Liked by 1 persoon

  3. Heel erg mooi, Anna. Hoewel ik graag naar de blauwe phlox die over de schutting hangt mag kijken en van plukken (om daarna met al uitgebloeide bloemblaadjes is m’n haar te eindigen), heb ik nog niet eerder zo gelet op de beestjes die daar zitten. lieve groetjes, Hanneke

    Liked by 1 persoon

  4. Phlox leerde ik kennen toen ik een volkstuin nam. Het werd een schier onuitroeibare plant met z’n wortelstokken. Ik ging voor de groente- en niet de siertuin, dus de Phlox ging ook…..
    Jouw foto’s zijn top Anna mooi zoals je het wit hebt weten te vangen. Net als de diertjes erin. De Kraamwebspin en de Klokjesbij zijn mijn favorieten, maar die hebben nu dan ook mijn aandacht.
    Geniet van het restje weekend. Gr Jan W.

    Liked by 1 persoon

  5. Prachtige serie van de drukte in deze phlox (jij zou eigenlijk nog even een H in je titel moeten zetten …). Fijn dat je een witte phlox hebt, dat maakt het zoeken van de beestjes een stuk makkelijker. 🙂
    Knap dat jij al dat kleine spul elke keer op naam weet brengen, vooral die zweefvliegen brengen mij nogal eens in verwarring.
    Fijn weekend verder.

    Liked by 1 persoon

    • Dank je Jan, dat heb je vaak met dyslexie… als het woord fout staat dan zie je het niet en als het goed staat denk je vaak staat dat nou wel goed?… Lastig soms hoor maar we hebben google… 😀
      Jij ook een fijn weekend!

      Like

Geef een reactie

